امروزه مسئله كيفيت آموزش و اثربخشي نظام آموزشي از مهمترين دغدغه هاي مراكز آموزشي است و ارتقاي كيفيت تدريس در بسیاری از دانشگاههای جهان و رشته هاي مختلف تحصيلي مورد اهميت قرار گرفته است. دانشگاهها در جستجوی روشهای آموزشي مناسب برای گسترش و ارتقاي ظرفيتهاي يادگيري مؤثر، تصميم گيري باليني، اتكاء به خود و در نتيجه افزايش خودكارآمدي در بین دانشجویان هستند.
در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و استفاده از روشهای نوین تدریس در آموزش علوم پایه، گروه علوم مدیریت و اقتصاد سلامت به نمایندگی خانم دکتر فاطمه کوکبی سقی اقدام به ارایه درس اصول و مبانی مدیریت دانشجویان کارشناسی رشته بهداشت عمومی به شیوه تئاتر مدیریت و ایفای نقش کرده اند. ارزیابی این فرایند که در دوسال اخیر اجرا شده است نشان می دهد که به طور کلی دانشجویان به این روش تدریس نمره 3.9±0.40 دادند که قابل قبول به حساب می اید. 80% دانشجویان این شیوه تدریس را توصیه کردند و از آن راضی بودند.

